header-image.jpg

Inkasso på nett

Settl gir alle bedrifter tilgang til gratis inkassotjenester. Du kan bli bruker og registrere sak hos oss på 5 minutter.

Hvordan?

Bli bruker

Slik registrerer du utestående saker

For mange bedrifter kan innkrevingsprosessen være ressurskrevende. Ved å involvere et profesjonelt og trygt inkassobyrå, slik som Settl, kan du fokusere på bedriftens kjernevirksomhet. Settl tilbyr en kostnadsfri inkassotjeneste der du slipper unødvendige kostnader.

Du registrerer sakene trygt og enkelt gjennom vår kundeportal. Slik gjør du det:

  1. Registrer bruker her.

  2. Følg instruksjonene, og fyll ut all nødvendig informasjon.

  3. Registrer saken/sakene dine.

  4. Denne prosessen tar kun fem minutter!

  5. Dersom det har gått minst 14 dager siden betalingsfristen på kravet, kan vi starte prosessen fortløpende.

 

Derfor kan inkasso på nett være en fordel for din bedrift

Dersom din bedrift har mange utestående krav, kan dette ha en negativ innvirkning på totalresultatet. Inndriving av forfalte pengekrav bør skje fortløpende, slik at bedriften ikke har utestående beløp hos kundene lenge etter forfall. Dette kalles ofte for kredittstyring.  

For mange utestående beløp går ut over bedriftens likviditet, og forplanter seg videre til ressurskrevende aktiviteter som tar fokus vekk fra kjernevirksomheten. Har du ikke fått inn pengekravet til fristen, finnes det ulike metoder å drive inkasso på.

Dersom du velger å samarbeide med oss for å kreve inn utestående beløp, kan vi bistå med inkasso på nett gjennom vår brukerportal.

Prosessen

Inkasso på nett er lettvint, kostnadsfritt, sikkert, lønnsomt og effektivt.

Når kundene våre benytter seg av vår inkassotjeneste, starter innkrevingsprosessen med at kunden må registrere en sak på nettsiden vår. Her registreres firma og den utestående fakturaen du ønsker å følge opp. For å starte prosessen må det dette beløpet ha forfalt for minst 14 dager siden. Vi stiller ingen krav til at det har blitt sendt en purring før vi kan behandle saken.  

Når vi har mottatt inkassosaken på nett, sender vi ut et inkassovarsel med 14 dagers betalingsfrist og et purregebyr på kr 70,00.

Mottar ikke kunden betaling innen disse 14 dagene, starter inkassoprosessen. Det vil da sendes ut en betalingsoppfordring med frist på 14 nye dager. Betalingsoppfordringen ilegges et inkassosalær og det beregnes forsinkelsesrenter fra forfallsdato. Inkassosalæret er den eneste betalingen vi tar for tjenesten dersom kravet blir innfridd, og kunden beholder forsinkelsesrentene. Dersom kravet forblir uløst, vil inkassosalæret doble seg etter at betalingsoppfordringen er sendt.

 

Hvorfor Settl?

Vi er et profesjonelt og moderne inkassoselskap. Våre tjenester er etablert og utviklet av veteraner med mange års erfaring fra bransjen. Vi sitter på kompetansen som gir din bedrift et fortrinn i innkrevingssaker. Det tar kun fem minutter å bli bruker og registrere din sak hos oss. Deretter følger vi opp inkassosaken for deg og overtar hele prosessen. Du kan følge med på saken underveis gjennom vår kundeportal. Vi sørger også for jevnlig kommunikasjon hvor vi oppdaterer kunden om saksgangen.

Les mer: Inkassotjenester

Kom i gang med innkreving av utestående beløp i dag - dette vil lønne seg for din bedrift på alle områder.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål angående innkreving og inkasso på nett. Vi ser frem til å høre fra deg!

01

Tre grunner til at du vil like Settl inkassobyrå

Gratis inkasso
Gratis inkasso
En inkassotjeneste burde være gratis, uansett om kravet blir innfridd eller ikke. Dessverre så har mange fått erfare at gratis ikke alltid er gratis. Settl står inne for at du som kunde ikke vil oppleve noe annet. 
SMB
Lang erfaring
Settl er etablert av erfarne veteraner innen bransjen. Som kunde er du sikret samarbeid med en seriøs og profesjonell virksomhet.
money-icon@2x.png
Enkelt og raskt
Bli bruker og registrer din sak hos oss på 5 minutter. Vi gjør oppfølgingsjobben for deg, mens du kan følge med på saken digitalt og i sanntid.
Bli kunde
Hvem står bak Settl?
settl02.jpg
I dag finnes det omtrent 100 forskjellige inkassoselskaper i Norge, og blant disse er det mange ulikheter i kvalitet og seriøsitet. Vi er et selskap som er bygget på mange år med erfaring fra bransjen og som er rettet mot små og mellomstore bedrifter. Vi kan tilby markedets beste betingelser og vilkår, og vi har solid kompetanse og verktøy for å finne den beste løsningen i ulike saker. Hos oss er inkassoprosessen gratis, brukervennlig og vi gir kundene våre den oppfølgingen de forventer. Som kunde hos oss vil du få tilgang til din egen kundeportal hvor man enkelt kan registrere saker, finne oversikt og status, og kommunisere med saksbehandler. Vi kan også tilby et skreddersydd dashboard, der du vil få rådgivning, informasjon og tips, og  hvor du kan lære mer om inkasso. Vi tilbyr rådgivningstjenester der hver kunde får sin personlige rådgiver, i tillegg til en unik oppfølgingsprosess, og dette skiller oss ut fra de andre selskapene på markedet i dag. .

Hvordan kan vi være gratis?

1.png
Skyldnerbetaling
Salærer / Gebyrer som er lagt på saken
Hele ditt krav med renter
1.png
(Dette er oss)
1.png
(Dette er deg)
Bli kunde gratis

Noen gode kunder

VESTA_Final_24022017.png
"Tusen takk! Meget bra service! Veldig fornøyd! Anbefaler!"

- Juri Smirnov, Vesta AS

auto.png

"Profesjonell saksbehandling er viktig for oss som har faste kunder. Settl er både profesjonelle og gratis. Veldig bra!"

Svenn Arne Pedersen, Bodø Bilimport AS