header-image.jpg

Innkreving

Settl gir alle bedrifter tilgang til gratis inkassotjenester. Du kan bli bruker og registrere sak hos oss på 5 minutter.

Hvordan?

Bli bruker

Hvordan starter prosessen om innkreving?

Velger du å benytte deg av vår gratis inkassotjeneste, starter innkrevingsprosessen med at du går inn på nettsiden vår og registrerer ditt firma og den fakturaen som står ubetalt. For å starte prosessen må det utestående beløpet være forfalt for 14 dager siden. Det stilles ingen krav til at det må ha blitt sendt en purring før vi kan behandle saken.  

Vi starter innkrevingen med et inkassovarsel som har en 14 dagers betalingsfrist. Her ilegges et purregebyr på kr 70,00.

Dersom kunden ikke betaler innen fristen starter inkassoprosessen. Inkasso starter med at det sendes ut en betalingsoppfordring med 14 dagers betalingsfrist. Betalingsoppfordringen ilegges et inkassosalær og det beregnes forsinkelsesrenter fra forfallsdato.

Vi vil gjennom hele perioden følge saken opp per brev, e-post, telefon eller sms. Dersom skyldner er en bedrift, og ikke betaler fakturaen innen forfallsdato, påløper en betalingsanmerkning 30 dager etter at betalingsoppfordringen ble sendt. Er skyldner derimot en privatperson, vil det ta litt lengre tid. For privatpersoner påløper betalingsanmerkningen først 30 dager etter rettslig pågang er iverksatt.

Dersom kravet forblir uløst vil inkassosalæret doble seg etter at betalingsoppfordringen er sendt.

Har det seg slik at skyldner faktisk ikke har mulighet til å gjøre opp for seg, anbefaler vi å legge saken til overvåking. Der vil vi følge med på utviklingen i skyldners økonomi over tid. Av og til må man sikre et krav mot foreldelse. Dette sikrer 10 nye år som man kan kreve inn gjelden på.

Dersom skyldner har andre verdier, kan vi anbefaler kunden å iverksette rettslig pågang. Samtidig vil vi forklare hvilken kostnadsrisiko kunden tar ved å gå rettens vei, slik at de selv kan velge om de ønsker å ta på seg den risikoen. Et vanlig rettslig virkemiddel er å begjære utlegg via Namsmannen for å få tvungent lønnstrekk eller pant i verdier. Dersom man får oppgjør ved slik pågang, er det skyldner som dekker omkostningene.

Du kan lese mer om inkassosalærene her


 

Hvorfor tar vi ikke betalt for innkrevingen?

Vi ønsker at din bedrift skal få tilbake det fulle utestående beløpet, pluss eventuelle renter. Bedriften skal ikke måtte bruke økonomiske ressurser på å kreve inn det skyldige beløpet. Når en sak går til inkasso legges det alltid til et inkassosalær som skyldner skal betale, og det er salæret som finansierer våre tjenester. Din bedrift vil få forsinkelsesrentene som etterhvert påløper.

Les mer: “Inkassotjenester

 

Hvorfor velge Settl?

Vi er et selskap som har blitt etablert av veteraner med mange års erfaring fra bransjen, og sitter på kompetansen som gir din bedrift et fortrinn i innkrevingssaker. Vi tilbyr gratis inkassotjenester, og tjenestene er helt uforpliktende for alle små og mellomstore bedrifter i Oslo og omegn.

Det tar kun fem minutter å bli bruker og registrere din sak hos oss. Vi følger opp inkassosaken for deg, og du kan følge med på saken underveis gjennom vår kundeportal. Vi sørger også for jevnlig kommunikasjon hvor vi oppdaterer kunden om saksgangen.

Les mer: “Inkassoselskap

Kom i gang med innkreving av utestående beløp i dag - dette vil lønne seg for din bedrift på alle områder.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål angående innkreving eller våre tjenester. Vi ser frem til å høre fra deg!

01

Tre grunner til at du vil like Settl inkassobyrå

Gratis inkasso
Gratis inkasso
En inkassotjeneste burde være gratis, uansett om kravet blir innfridd eller ikke. Dessverre så har mange fått erfare at gratis ikke alltid er gratis. Settl står inne for at du som kunde ikke vil oppleve noe annet. 
SMB
Lang erfaring
Settl er etablert av erfarne veteraner innen bransjen. Som kunde er du sikret samarbeid med en seriøs og profesjonell virksomhet.
money-icon@2x.png
Enkelt og raskt
Bli bruker og registrer din sak hos oss på 5 minutter. Vi gjør oppfølgingsjobben for deg, mens du kan følge med på saken digitalt og i sanntid.
Bli kunde
Hvem står bak Settl?
settl02.jpg
I dag finnes det omtrent 100 forskjellige inkassoselskaper i Norge, og blant disse er det mange ulikheter i kvalitet og seriøsitet. Vi er et selskap som er bygget på mange år med erfaring fra bransjen og som er rettet mot små og mellomstore bedrifter. Vi kan tilby markedets beste betingelser og vilkår, og vi har solid kompetanse og verktøy for å finne den beste løsningen i ulike saker. Hos oss er inkassoprosessen gratis, brukervennlig og vi gir kundene våre den oppfølgingen de forventer. Som kunde hos oss vil du få tilgang til din egen kundeportal hvor man enkelt kan registrere saker, finne oversikt og status, og kommunisere med saksbehandler. Vi kan også tilby et skreddersydd dashboard, der du vil få rådgivning, informasjon og tips, og  hvor du kan lære mer om inkasso. Vi tilbyr rådgivningstjenester der hver kunde får sin personlige rådgiver, i tillegg til en unik oppfølgingsprosess, og dette skiller oss ut fra de andre selskapene på markedet i dag. .

Hvordan kan vi være gratis?

1.png
Skyldnerbetaling
Salærer / Gebyrer som er lagt på saken
Hele ditt krav med renter
1.png
(Dette er oss)
1.png
(Dette er deg)
Bli kunde gratis

Noen gode kunder

VESTA_Final_24022017.png
"Tusen takk! Meget bra service! Veldig fornøyd! Anbefaler!"

- Juri Smirnov, Vesta AS

auto.png

"Profesjonell saksbehandling er viktig for oss som har faste kunder. Settl er både profesjonelle og gratis. Veldig bra!"

Svenn Arne Pedersen, Bodø Bilimport AS