header-image.jpg

Regnskapssystem

Settl gir alle bedrifter tilgang til gratis inkassotjenester. Du kan bli bruker og registrere sak hos oss på 5 minutter.

Hvordan?

Bli bruker

Hvorfor bruke et integrert regnskapssystem?

Power Office er et skybasert regnskapssystem som lar deg integrere systemet med Settls brukertjenester. Har din bedrift eldre og forfalte saker, vil dette gå utover bedriftens likviditet og er derfor nødvendig å få ryddet opp i. Derfor bør bedriften samle inn alle utestående krav så fort fakturaen har forfalt.

Les mer: “Kredittstyring

Dette kan du gjøre raskt og enkelt ved å benytte deg av våre inkassotjenester. Vi gjennomfører inkassoprosessen for deg med rask responstid, uten at det koster deg noe. Våre tjenester har ingen bindingstid eller abonnementskostnader, og passer for bedrifter som ønsker en effektiv innkrevingsperiode.

Dersom bedriften din bruker regnskapssystemet Power Office, kan du automatisere inkassoprosessen uten å forlate regnskapssystemet. Slik sparer du både tid og ressurser, og overlater innkrevingen til noen som har lang erfaring fra bransjen.

 

Slik fungerer brukertjenesten vår

Enkelt forklart fungerer tjenesten vår slik:

  1. Du registrerer interesse for integrasjonen her

  2. Vi kobler deg på løsningen på fem minutter

  3. Når Settl mottar saker starter vi prosessen med å sende varsel om inkasso, og legger på ytterligere gebyrer etter hvert som tiden går. Disse beholder vi ved løst sak.

  4. Vi pålegger også forsinkelsesrenter: Disse går til din bedrift.


Hos Settl mener vi at en inkassotjeneste ikke burde koste noe, uansett om kravet blir innfridd eller ikke. Ikke alle inkassobyråer opererer på denne måten, og det har mange bedrifter måttet erfare. Dette går heller ikke ut over skyldner i noen større grad. Benytter du deg av våre inkassotjenester, kan vi derimot garantere at vi krever inn dine utestående beløp på en effektiv og lønnsom måte. Slik kan din bedrift drifte som normalt mens vi tar oss av inkassokravene. Ved å integrere vår tjeneste med et regnskapssystem, forenkler du innkrevingsprosessen til din bedrift.

Slik gjør vi det:

Innkrevingen starter med at vi sender skyldner et inkassovarsel. Inkassovarselet har et purregebyr på 70 kroner og en betalingsfrist på 14 dager. Dersom skyldner fremdeles lar beløpet forbli ubetalt, setter vi i gang selve inkassoprosessen. Prosessen starter med utsendelse av en betalingsoppfordring og saken ilegges et gebyr, også kalt “lett salær”. Dette går til oss. Vi beregner også forsinkelsesrenter fra opprinnelig forfall på faktura. Disse rentene er det din bedrift som får.

Vi tar oss av hele prosessen fra start til slutt både med og uten et regnskapssystem. Du kan enkelt følge med på saken gjennom din kundeportal hos oss. Med integrasjonen til Poweroffice Go ser du status i GO. Vi følger opp saken gjennom brev, e-post, telefon eller sms. Dersom det har gått 30 dager etter siste varsel, og skyldner fortsatt ikke har betalt, kan det påløpe en betalingsanmerkning dersom skyldneren er en bedrift. Er skyldner derimot en privatperson, vil det ta noe lenger tid etter rettslig pågang har blitt iverksatt før det påløper en betalingsanmerkning. Dersom kravet forblir uløst, vil inkassosalæret doble seg etter at betalingsoppfordringen har blitt sendt, som vil si 42 dager senere.

Les mer: “Innfordring av penger


 

Inkassoprosessen

Inkassoprosessen fungerer på følgende måte:

Du har mulighet til å sende ut en betalingspåminnelse, purring eller inkassovarsel allerede første dag etter forfall. Du har derimot ikke lov til å kreve gebyr før det har gått 14 dager etter betalingsfristen. Du har også lov til å sende så mange purringer du vil før du tar kravet videre til inkasso, så lenge de ikke inneholder et gebyr.

En vanlig flyt kan være:

  1. Dag 0: Forfall

  2. Dag 2: Purring uten gebyr

  3. Dag 14: Oversendelse til Settl. Varsel om inkasso sendes med 70 kroner i gebyr.

    I Poweroffice Go kan vi hjelpe deg med å sette opp automatikk rundt dette.

    I noen tilfeller kan saken ta en rettslig vei, og saken går videre til namsmann i kommunen. Du beslutter om du vil ta saken videre eller ikke.

    Les mer: “Inkasso

 

Hvorfor bruke Settls tjenester og Poweroffice regnskapssystem?

Settl er et moderne inkassobyrå som er etablert av veteraner med mange års erfaring i bransjen. Vi sitter med kompetansen som din bedrift behøver i saker som omhandler utestående fakturaer og pengekrav. Våre tjenester er helt kostnadsfrie, og ved å benytte deg av dem vil du ikke binde deg til noe.

Vi kan bistå i inkassoprosessen både med og uten et integrert regnskapssystem, slik at du ikke behøver å bekymre deg for å bruke ekstra tid og ressurser på utestående krav. Vi fokuserer på små og mellomstore bedrifter med behov for enkle og raske inkassotjenester. Settl har kunder med alt fra enkeltsaker til titalls tusen. Det tar kun fem minutter å registrere en bruker og din sak hos oss. På denne måten kan du fokusere på bedriftens kjernevirksomhet mens vi tar oss av resten. Vi opprettholder en jevnlig kommunikasjon underveis, slik at du kan være trygg på at saken går som avtalt.

Vil du vite mer om oss? Ta gjerne kontakt med oss for å høre hvordan vi kan bistå deg med inkasso.

01

Tre grunner til at du vil like Settl inkassobyrå

Gratis inkasso
Gratis inkasso
En inkassotjeneste burde være gratis, uansett om kravet blir innfridd eller ikke. Dessverre så har mange fått erfare at gratis ikke alltid er gratis. Settl står inne for at du som kunde ikke vil oppleve noe annet. 
SMB
Lang erfaring
Settl er etablert av erfarne veteraner innen bransjen. Som kunde er du sikret samarbeid med en seriøs og profesjonell virksomhet.
money-icon@2x.png
Enkelt og raskt
Bli bruker og registrer din sak hos oss på 5 minutter. Vi gjør oppfølgingsjobben for deg, mens du kan følge med på saken digitalt og i sanntid.
Bli kunde
Hvem står bak Settl?
settl02.jpg
I dag finnes det omtrent 100 forskjellige inkassoselskaper i Norge, og blant disse er det mange ulikheter i kvalitet og seriøsitet. Vi er et selskap som er bygget på mange år med erfaring fra bransjen og som er rettet mot små og mellomstore bedrifter. Vi kan tilby markedets beste betingelser og vilkår, og vi har solid kompetanse og verktøy for å finne den beste løsningen i ulike saker. Hos oss er inkassoprosessen gratis, brukervennlig og vi gir kundene våre den oppfølgingen de forventer. Som kunde hos oss vil du få tilgang til din egen kundeportal hvor man enkelt kan registrere saker, finne oversikt og status, og kommunisere med saksbehandler. Vi kan også tilby et skreddersydd dashboard, der du vil få rådgivning, informasjon og tips, og  hvor du kan lære mer om inkasso. Vi tilbyr rådgivningstjenester der hver kunde får sin personlige rådgiver, i tillegg til en unik oppfølgingsprosess, og dette skiller oss ut fra de andre selskapene på markedet i dag. .

Hvordan kan vi være gratis?

1.png
Skyldnerbetaling
Salærer / Gebyrer som er lagt på saken
Hele ditt krav med renter
1.png
(Dette er oss)
1.png
(Dette er deg)
Bli kunde gratis

Noen gode kunder

VESTA_Final_24022017.png
"Tusen takk! Meget bra service! Veldig fornøyd! Anbefaler!"

- Juri Smirnov, Vesta AS

auto.png

"Profesjonell saksbehandling er viktig for oss som har faste kunder. Settl er både profesjonelle og gratis. Veldig bra!"

Svenn Arne Pedersen, Bodø Bilimport AS