Advokatfirmaet Tofte Hald er Sørlandets største advokatfirma. Tofte Hald besitter høyt kvalifiserte og dedikerte advokater med solid faglig ekspertise og sterk etisk standard. Deres advokater legger stor vekt på å yte god service, være forutsigbare og gi grundig oppfølging gjennom hele prosessen.
• Hva var den viktigste grunnen til at dere valgte Settl som samarbeidspartner?
Selskapet vårt har over tid hatt ønsker og behov for å effektivisere inkassoprosessen og jobbe i en mer automatisert løsning. Dette både for å redusere tidsbruk og redusere kostnader ved inndrivelse av fordringer. Settl er et selskap som kjenner bransjen vår godt og som setter av tilstrekkelig med ressurser til å løse våre utfordringer. Vi kjenner oss trygge på at løsningen vil gi oss de resultatene vi ser etter!
• Hvilke utfordringer opplevde Tofte Hald med oppføling av utestående fordringer før samarbeidet med Settl?
Selskapet vårt opplevde at purre- og inkassoprosessen vår ikke var rutinepreget nok, noe som resulterte i at vi mistet både tid og inntekter. Vi savnet en egen kundeansvarlig i inkassoselskapet som forsto og løste våre problemer raskt, og vi savnet en god og oversiktlig portal over våre utestående fordringer
• Til tross for at Tofte Hald er en relativt ny samarbeidspartner, har dere merket noen positive effekter av samarbeidet så langt?
Siden oppstarten hos oss opplever vi allerede en bedre kontroll på utestående og en effektiv arbeidshverdag ift oppfølging av utestående. Klienter opplever purrerutinen vår profesjonell, og vi aner allerede en forbedret innbetalingsstrøm fra forfalte fordringer.
• Settl ønsker å være en foretrukket samarbeidspartner for hele advokatbransjen. Som kunde av Settl, føler dere at vi har vært en proaktiv samarbeidspartner?
Tofte Hald føler seg veldig ivaretatt i overgangen fra nytt inkassoselskap til Settl sin inkassoløsning. Vi har jevnlig fått statusrapporter og blitt utfordret og hjulpet til ferdigstillelse av en mer automatisert prosess. Vi blir lyttet til når det gjelder utvikling av software, og er godt fornøyd med å ha «vår egen» Frida som vi kan spørre om bistand når vi lurer på noe.