logg inn i portalen for å se saken din.

logg inn

hva gjelder saken?

Logg Inn
Jeg ønsker å betale.

Logg inn i portalen for å betale eller se betalingsinformasjon i saken.

Jeg ønsker å se status på saken.

Logg inn i portalen for å se status på saken.

Jeg er uenig i saken.

Registrer uenigheten i portalen så snart som mulig.

Når Settl har registrert uenigheten stoppes pågangen i saken, og vi tar kontakt med kreditor.

Dersom det viser seg at innsigelsen ikke er gyldig, vil saken starte opp igjen. Vær oppmerksom på at kreditor kan beslutte rettslig håndtering av saken.

Jeg har betalt.

Sjekk om saken din faktisk er betalt:
Dersom du nylig gjennomførte betalingen, så kan det ta opp mot tre virkedager før betalingen er registrert hos Settl. Logg inn i portalen senere for å sjekke

Betalt til kontonummer på originalfaktura:
Når Settl håndterer saker, skal betaling skje til bankkontonummer hos Settl. Dersom du har betalt direkte til kreditor, eksempelvis til kontonummer på originalfaktura, trenger vi en kvittering som viser betalingen.

Sjekk om du har betalt alle kostnader i saken:
Dersom du har betalt etter forfall på faktura, og inkassoprosessen har startet, så må også påminnelses- og/eller inkassokostnader betales. Logg inn for å se status i saken.

Jeg har betalt til kontonummer på orginalfaktura.

Når Settl håndterer saker, skal betaling skje til bankkontonummer hos Settl.

Dersom du har betalt direkte til kreditor, eksempelvis til kontonummer på originalfaktura, trenger vi en kvittering som viser betalingen.

logg inn i portalen for å laste opp denne

Kan du ikke betale nå? Vi finner løsninger. Logg inn i portalen for å søke om en nedbetalingsavtale eller utsette forfallsdato.

logg inn
eller ring tlf: 22 12 01 21

nyheter og innsikt.

alle artikler
Hva er forskjell på inkassovarsel og inkasso?
Hva er forskjell på inkassovarsel og inkasso?
Når du ikke har betalt en regning, kan den du skylder penger velge å sende et inkassovarsel, eller la inkassopartner sende det for seg.
Innsikt
24.1.21
Hva bør jeg vite om nedbetalingsavtale?
Hva bør jeg vite om nedbetalingsavtale?
Ved å inngå en nedbetalingsavtale får du mulighet til å fordele gjelden din utover flere månedlige beløp. Her har vi svart på ofte stilte spørsmål om prosessen rundt nedbetalingsplaner:
Innsikt
24.1.21

Ta kontakt med oss dersom du trenger hjelp.

logg inn
eller ring tlf 22 12 01 21