Logg inn i portalen for å betale eller se betalingsinformasjon i saken.
Logg inn i portalen for å se status på saken.
Registrer uenigheten i portalen så snart som mulig.
Når Settl har registrert uenigheten stoppes pågangen i saken, og vi tar kontakt med kreditor.
Dersom det viser seg at innsigelsen ikke er gyldig, vil saken starte opp igjen. Vær oppmerksom på at kreditor kan beslutte rettslig håndtering av saken.
Sjekk om saken din faktisk er betalt:
Dersom du nylig gjennomførte betalingen, så kan det ta opp mot tre virkedager før betalingen er registrert hos Settl. Logg inn i portalen senere for å sjekke
Betalt til kontonummer på originalfaktura:
Når Settl håndterer saker, skal betaling skje til bankkontonummer hos Settl. Dersom du har betalt direkte til kreditor, eksempelvis til kontonummer på originalfaktura, trenger vi en kvittering som viser betalingen.
Sjekk om du har betalt alle kostnader i saken:
Dersom du har betalt etter forfall på faktura, og inkassoprosessen har startet, så må også påminnelses- og/eller inkassokostnader betales. Logg inn for å se status i saken.
Når Settl håndterer saker, skal betaling skje til bankkontonummer hos Settl.
Dersom du har betalt direkte til kreditor, eksempelvis til kontonummer på originalfaktura, trenger vi en kvittering som viser betalingen.